כץ, אילנה.(2017). רועי ורעות אוהבים התעמלות. הוצאת סיפרי צמרת

 ספר ילדים מרגש המתאר חוויה ראשונית של מפגש מיקרי של ילד עם עולם  כל ילד אוהב לקפוץ, להתנדנד, להתגלגל ולבחון את יכולחותיו בתרגילי שווי משקל. והכי  נפלא אם אפשר לעשות זאת עם חברים.

הקסם שאופף ילד המגלה לראשונה את עולם ההתעמלות, את תחושת העצמה כשהוא מצליח לראשונה לעשות תרגיל חדש, שהיה בלתי אפשרי עבורו רגע קודם לכן ואת החלום... להיות ספורטאי.

 הספר הוא מתנה לכל ילד מגיל 5 ומעלה, בצעדיו הראשונים בחוגי ההתעמלות. הוא מאפשר, גם הודות לאיורים, לכל ילד גם לשתף את הוריו בחווית ההתעמלות שלו.

כץ, אילנה. (2005). קסם הקפיצות. ת"א, הוצאת המחברת

זהו ספר ייחודי וראשון מסוגו, המציג בהרחבה את הקפיצות:

1. על מכשירי הקפיצה השונים (סוס, ארגז וחמור)  2.קפיצות בעזרת קפצית 3. דוגמאות למופעי ראווה.

בספר מוצגות למורה ולמדריך 150 תחנות תרגול - אוסף תרגילים להוראת הקפיצות בשיטת הוראה ייחודית של המחברת, שיטה ההופכת את רכישת המיומנויות לשעשוע מגוון ומרתק, תוך התייחסות מיוחדת לבטיחות המתעמלים.

מעבר לגישה המתודית, המביאה בחשבון את דרך הלימוד של התלמיד ואת דרך ההוראה של המורה, הספר הוא אלבום של צילומים אמנותיים, פרי כישרונו של הצלם דייב הלפמן והגרפיקאי יוסי בלום.

כץ, א. (1989). התעמלות קרקע לבתי הספר. נתניה, הוצאת מכון וינגייט ...... מזל טוב.. הספר חוגג יום הולדת 30

דורות של מורים לחינוך גופני, מאמנים ומדריכים גדלו על ספר זה, המציג  דרכים מעניינות, מגוונות ומקוריות שבהן ניתן ללמד בקלות מיומנויות התעמלות כמו עמידת ידיים, גלגלון, עמידת ראש ותרגילים מתקדמים כמו פליק פלאק, גלגלון בלי ידיים וסלטו לפנים ולאחור.

בעזרת שילוב של מכשירים פשוטים, המצויים באולמות הספורט, כמו ספסל, סולם ובמה, ובעזרת "הוראת עמיתים" ניתן ללמד קבוצות גדולות של תלמידים, בדרך יעילה וחווייתית.

בספר יותר מ-400 צילומים, המשמשים כהדגמה מושלמת לתלמידים.

כץ, אילנה. (תשנ"ו). התעמלות ספורטיבית: נושא מתוך תוכנית הלימודים בחינוך הגופני לבתי ספר יסודיים, ירושלים: מעלות, הוצאת משרד החינוך.

הספר מציג את תוכנית הלימודים, שפורסמה ע"י האגף לתוכניות לימודים במשרד החינוך. הספר מיועד לכוון את המורה לפעילות מתוכננת רב-שנתית ולספק לו רעיונות שיתרמו לגיוון ההוראה ולשיפור רמת ההישגים של תלמידיו.

תוכנית לימודים זו מיועדת  לבנים ולבנות כאחד. היא בנויה נדבך על נדבך, החל בתנועות היסוד בכל אחד מארבעת המכשירים המוצעים, דרך מיומנויות המופיעות בווריאציות שונות וכלה ברצף מיומנויות היוצר תרגיל שלם.

לא רק המורה בבית הספר אלא גם מדריך בחוגי ההתעמלות ימצא עניין רב בשפע הרעיונות המוצעים בספר.

גנות, מאיה. וכץ, אילנה. (1999). אקרובטיקה לבית הספר. הוצאת צבר, משרד החינוך והספורט - מכון וינגייט

תרגילי הפירמידות מענף האקרובטיקה משולבים כיום בכל תכנית התעמלות וגם במופעי ראווה. בספר מוצגות 10 פירמידות בסיסיות, ובכל אחת שלוש וריאציות בדרגות קושי שונות, הנחיות לביצוע וכללי בטיחות.

המורה והמדריך ימצאו בחומר עניין רב ויגלו עד כמה הפירמידות ילהיבו את תלמידיהם. גם הורים וילדים יוכלו ליהנות מביצוע משותף של הפירמידות.

כץ, אילנה. (1995). אות המתעמל - לבתי ספר. נתניה, הוצאת משרד החינוך והתרבות, רשות הספורט והחינוך הגופני, המחלקה לפעילות ספורט עממי

אות המתעמל היא תכנית פשוטה להוראת מיומנויות יסוד בשלושה מכשירי ההתעמלות: קפיצות, קרקע ומתח. התכנית מיועדת לבנים ולבנות ומחולקת לקבוצות גיל: א'-ב', ג'-ד', ה'-ו', ז'-ח'.

התכנית כוללת הסבר על ארגון המכשירים, הוראת ביצוע וקריטריונים שעל-פיהם יכולים המורה והמדריך לשפוט את ביצוע תלמידיהם. רמת הביצוע תיקבע על-פי ארבע דרגות: "מצטיין", "טוב", "עובר" ו-"משתתף". הצגת הקריטריונים לתלמידים תגביר אצלם את המוטיבציה לתרגול.

כץ, אילנה. ורוזנשטיין, אורית. (2011). איך להיות הורה לילד במסלול מצטיינים, טיפים להורים - ברצינות ובצחוק. ת"א, הוצאת מכבי דן.

הספורטאי, המאמן וההורה שותפים בהישגים ובקשיים של הילד העוסק  בהתעמלות ברמה הישגית. חוברת זו נכתבה במטרה לעזור להורים ולצוות המאמנים לדבר ב'שפה אחת כדי להביא את הילד למיצוי יכולותיו.

אורית רוזנשטיין, מומחית בשיטת אדלר, משלבת את הידע שלה עם ניסיונה כהורה המלווה זוג תאומות מראשית דרכן בהתעמלות בכיתה א', ועד הופעתן בזירה הבין-לאומית. חוברת זו אמורה להקל על הוריהם של ילדים מוכשרים להתמצא בנבכי הספורט ההישגי.

כץ, אילנה. (2005). מופע ראווה המוניים - פורמט CD. הוצאת המכללה האקדמית גבעת ושינגטון

הקלטת מיועדת למורים לחינוך גופני ולאנשי תנועה, המכינים מופעי ראווה בהתעמלות. המחברת מציגה 7 כוריאוגרפיות של מופעים המוניים, מתוך 30 מופעים שהתקיימו במשך 11 שנים ברצף בטקסי סיום של כיתות ו' ברמת השרון. בכל מופע מוצגים אביזר מסוים, קבוצת דגם והמופע בשלמותו.

ניתן לראות עד כמה פשוט ניתן לארגן מופע מרהיב בעזרת אביזרים פשוטים ולהפעיל את תלמידי בתי-הספר או המתעמלים בחוגי התעמלות בתרגילים שאינם מחייבים רמה הישגית.

מכבי דן